Fiziki olarak karşı karşıya gelmeksizin, elektronik ortamda gerçekleştirilen çevrimiçi iktisadi ve ticari her türlü faaliyet, elektronik ticaret (e-ticaret) olarak tanımlanmaktadır. Küresel ekonomi ve bilişim alanında yaşanan gelişmeler e-ticaretin hacmini her geçen gün artırmaktadır. İnternet üzerinden yapılan ticari işlemler, üreticiler ve tüketiciler açısından birçok yasal imkân ve avantajı sağlamaktadır. Sanal mağazacılık uygulamaları ile ürün ve hizmet satışı elektronik ortama taşınarak fiziki olmayan bir ortamda ticaretin yapılması sağlanmıştır. Sanal mağazacılığın çapı öylesine büyümüştür ki, internetten satış yapmak isteyen firmalar sanki bir işhanı veya AVM’den yer kiralarcasına söz konusu sanal mağazalardan sanal alanlar kiralar hale gelmişlerdir.

Açıklamasıİndir
Makale

Makale PDF olarak indirilebilir.