Teknolojinin gelişmesi hayatın içerisinde yer alan tüm sistemleri/düzenleri müspet yahut menfi olarak etkilemiştir. Çalışmamızın konusunu oluşturan Twitch ve benzeri oluşumlar, artık internet altyapısına sahip kişilerin kendi isteklerine göre, istedikleri her konuda yayın yaptıkları kendilerine ait interaktif bir televizyon kanalı sahibi olmalarını sağlayacak teknolojik yeniliktir. Çevrimiçi yayın hizmetlerinin giderek yaygınlaşması vergilendirme noktasında problemleri de beraberinde getirmektedir. Bu çalışmanın amacı Twitch ve benzeri oluşumların ve yayın yapanların ticari faaliyetini tanımlamak, yasal statülerini belirlemek ve vergilendirme noktasında yapılacak önerileri sunmaktadır.

Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!

Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.

VergiRaporu Yazar Fotoğrafı

Oğuzhan ARMAĞAN Vergi Müfettiş Yardımcısı

Makale hakkında yorum yapmak isterseniz alt kısımdaki yorum alanını kullanınız.




  • Teknolojinin gelişmesi hayatın içerisinde yer alan tüm sistemleri/düzenleri müspet yahut menfi olarak etkilemiştir. Çalışmamızın konusunu oluşturan Twitch ve benzeri oluşumlar, artık internet altyapısına sahip kişilerin kendi isteklerine göre, istedikleri her konuda yayın yaptıkları kendilerine ait interaktif bir televizyon kanalı sahibi olmalarını sağlayacak teknolojik yeniliktir. Çevrimiçi yayın hizmetlerinin giderek yaygınlaşması vergilendirme noktasında problemleri de beraberinde getirmektedir. Bu çalışmanın amacı Twitch ve benzeri oluşumların ve yayın yapanların ticari faaliyetini tanımlamak, yasal statülerini belirlemek ve vergilendirme noktasında yapılacak önerileri sunmaktadır.

  • Elektronik spor kısaca e-spor olarak nitelendirilen online oyunlar üzerine kurulu bir mücadele platformudur. E-Spor olarak Dota, CS Go, Lol gibi oyunların yanı sıra PUBG, Fornite Battle Royal, Overwatch gibi oyunlar bu arenanın popülerlerindendir. Geleneksel spor dallarında olduğu gibi e-spor özünde rekabetçiliği ve mücadele ruhunu barındırmaktadır. E-spor kulüplerinin turnuvalardan aldıkları paylar, reklam, forma satışları, ürün tanıtımları esas itibariyle gelirlerini oluşturmaktadır. E-spor kulüplerine tanıtım amaçlı verilen ürünlerin aktife alınması, gelir kaydedilmesi ve muhasebeleştirilmesine değinilecektir. Ayrıca ödüllerin tahakkuk ve tahsil tarihinin farklılaşması durumunda yapılacak işlemler ve kayıtlara ilişkin bilgi verilecektir. E-sporun geleceği, e-spor kulüplerinin ve e-sporcularının vergilendirilmesi çalışmamızın konusunu oluşturmaktadır..

  • Hiç yorum bulunmuyor..