Mükelleflerin vergilendirmeye karşı olumsuz tutum sergilemeleri verginin yanlış algılanması ve vergi bilincinin yerleşememesi ile ilişkilidir. Mükelleflerin vergiye karşı olumsuz tutumlarının değişmesinde vergi bilincini sağlanması önemli olmaktadır. Vergi algısının bireylere oluşturulmasında ve vergi bilincinin kazandırılmasında eğitim önemli faktörlerden biri olarak görülmektedir. Eğitimin ilk kademesinden itibaren ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarında vergiye ilişkin verilen eğitimler potansiyel mükellef olma konumundaki bireylerde vergi algısının ve vergi bilincinin oluşmasını sağlamaktadır. Çalışmada, Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin vergi bilinci ve vergi algı düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Toplam 180 öğrenciden elde edilen verilere güvenilirlik, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testi uygulanmıştır. Analiz sonuçları vergi algısı ve vergi bilincine yönelik ifadeler öğrencinin ve ailelerinin demografik özelliklerine göre genel olarak farklılaştığını göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Vergi Bilinci, Vergi Algısı, Vergiye Uyum, Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi. JEL Sınıflandırma Kodları: H20, H26, C12

Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!

Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.