Mükelleflerin vergilendirmeye karşı olumsuz
tutum sergilemeleri verginin yanlış algılanması
ve vergi bilincinin yerleşememesi ile ilişkilidir.
Mükelleflerin vergiye karşı olumsuz tutumlarının
değişmesinde vergi bilincini sağlanması önemli
olmaktadır. Vergi algısının bireylere oluşturulmasında
ve vergi bilincinin kazandırılmasında eğitim
önemli faktörlerden biri olarak görülmektedir.
Eğitimin ilk kademesinden itibaren ortaöğretim
ve yükseköğretim kurumlarında vergiye ilişkin
verilen eğitimler potansiyel mükellef olma konumundaki
bireylerde vergi algısının ve vergi bilincinin
oluşmasını sağlamaktadır. Çalışmada, Kırklareli
Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde
öğrenim gören öğrencilerin vergi bilinci
ve vergi algı düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Toplam 180 öğrenciden elde edilen verilere
güvenilirlik, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testi uygulanmıştır. Analiz sonuçları vergi algısı
ve vergi bilincine yönelik ifadeler öğrencinin ve
ailelerinin demografik özelliklerine göre genel
olarak farklılaştığını göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Vergi Bilinci, Vergi Algısı,
Vergiye Uyum, Mann Whitney U Testi, Kruskal
Wallis Testi.
JEL Sınıflandırma Kodları: H20, H26, C12
Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!
Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.