Küreselleşmenin etkisi ile öğrenci göçleri
artmıştır. Yabancı uyruklu öğrenciler eğitim aldıkları
ülkede çok sayıda verginin dolaylı ödeyicisi
olmaktadır. Yabancı uyruklu öğrencilerin kendi
ülkelerinin ile eğitim aldıkları ülkenin vergi sistemleri
farklı olabilmektedir. Bu durum yabancı
uyruklu öğrencilerin vergi algısı, vergi bilinci ve
vergiye gönüllü uyumunda farklılıklara neden
olabilmektedir. Çalışmada Türkiye’de eğitim gören
yabancı uyruklu öğrencilerin vergi algı düzeylerinin
ölçülmesi amaçlanmıştır. Çalışmada
anket yöntemi kullanılmıştır. 45 farklı ülkeden
400 öğrenciden veri toplanmıştır. Yapılan analizler
sonucunda; yabancı uyruklu öğrencilerin vergi algılarının yüksek olduğu ve vergi ödemede
gönüllü oldukları gözlenmiştir. Bulgular, Asya
ve Afrika kıtalarından katılan öğrencilerin vergi
algısı arasında anlamlı bir şekilde farklılık olmadığını
göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Vergi, Vergi Algısı, Yabancı
Uyruklu Öğrenciler.
JEL Sınıflandırma Kodları: H20, H21, H29,
I23.
Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!
Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.